Pierwszym punktem, który nam będzie potrzebny to sklep idosell i jeżeli masz inny silnik sklepowy - prestashop, atomstore itp. To ja nie będę najlepszym wyborem i na pewno jest dużo specjalistów dla tych silników sklepowych.
Działania zwiększające sprzedaż w twoim sklepie internetowym podzielimy na długodystansowe i krótkodystansowe, najlepiej połączyć obie metody na start natomiast jeżeli nie mamy wystarczającego budżetu, to skupiamy się na działaniach doraźnych (krótkodystansowych), które zapewnią nam sprzedaż tu i teraz.
Tworzymy kampanie na google ads pod konkretny produkt lub kategorię produktową, następnie przekierowujemy ruch z kampanii na landing page, który opisuje jeden produkt lub grupę produktową, w landingu umieszczamy CTA (call-to-action) przycisk lub baner, który przekierowuje bezpośrednio do sklepu internetowego na ten konkretny produkt lub kategorię.
Po co landing skoro i tak przekierowujemy do sklepu?
Landing pełni funkcję ulotki pokazując zalety produktu lub grupy produktowej i przekonując klienta do zakupu, klient może się skupić na tym konkretnym produkcie/ grupie i nie jest przytłoczony treściami z całego sklepu internetowego.
Koszty
Google ads płatne od kliknięcia + koszt stworzenia landingu
Efekt
Sprzedaż z dnia na dzień, natomiast jeżeli przestaniemy płacić (google ads), oczywiście sprzedaż spadnie praktycznie do 0, dobre rozwiązanie na start natomiast nie można się na nim opierać.
Obecnie na rynku liczy się głównie Allegro i długo nic następnie empik, erli. Jeżeli dopiero startujemy, polecam skupić się tylko na Allegro i dopieścić ofertę widoczną w serwisie. Masowe wystawianie aukcji, zmiany opisów, kategorii najlepiej zrobić za pomocą Baselinkera niestety idosell jest pod tym względem dosyć archaiczne + wysoka prowizja od każdej transakcji z marketplace.
Czemu marketplace?
Serwis sam dba o dopływ nowych klientów, oczywiście będzie to sprzedaż na niskiej marży z wysoką konkurencją. Natomiast pozwoli na natychmiastowe zdobycie klientów.
Koszty
Bardzo wysokie koszty ok.30-35% wartości produktu, w których znajduje się promowanie aukcji, prowizja, allegro ads i wszelkiego rodzaju abonamenty, monety, koszty dostawy i wszystkie dodatkowe koszty, którymi obarczy cię serwis allegro.
Efekt
Natychmiastowa sprzedaż, nawet jeżeli twoje produkty są w wyższej cenie niż średnia rynkowa, będziesz miał sprzedaż, niedużą natomiast będzie ona na pewno
Konfigurator produktowy nie jest to funkcjonalność pierwszej potrzeby, szczególnie na początku funkcjonowania sklepu. Ale... jeżeli masz produkt, który jest trudny w konfigurowaniu lub sprzedajesz produkty dedykowane do własnej konfiguracji, to bez takiej automatyzacji sprzedaż nie będzie rosła.
Koszty
Jeżeli potrzebujesz prostego konfiguratora, to zapłacisz za niego w granicach 1000 zł, natomiast bardziej skomplikowane projekty na zewnętrznych subdomenach komunikujące się z api idosell i wymagające stworzenia frontu od zera będą już kosztować od 20.000 zł w górę.
Efekt
Wzrost sprzedaży natomiast bez spektakularnych efektów, chyba chyba że sprzedajesz tylko produkty do konfiguracji.
Błędy w sklepie występują regularnie, w jednym miejscu dodajesz nową treść w innym nową funkcjonalność. Jest to normalne, że stary kod nie zawsze jest kompatybilny ze zmianami. W takich przypadkach szablon (maska sklepu) zaczyna się rozjeżdżać lub powstają mniejsze błędy z wyświetlaniem treści.
Czemu naprawiać błędy niezwłocznie?
W przykładzie po lewej stronie widzimy zupełnie białe napisy, na szarym tle co powoduje, że treść jest całkowicie nieczytelna. Jeżeli klient zobaczy coś takiego na sklepie, wyjdzie z niego, ponieważ będzie myślał, że jest on porzucony/ nieczynny lub będzie się obawiał o realizacje zamówienia w takim miejscu. Tak jak w przypadku sklepów stacjonarnych nie chcesz robić zakupów w zaniedbanym i brudnym miejscu.
Koszty
Zazwyczaj niskie w granicach 100-200 zł, błędy często dotyczą nadpisywania styli przez inne komponenty w sklepie lub przypadkowo usunięty kod przez pracownika.
Efekt
Natychmiastowy, był błąd i już go nie ma.