Jak moje działania zwiększą twoją sprzedaż?


Pierwszym punktem, który nam będzie potrzebny to sklep idosell i jeżeli masz inny silnik sklepowy - prestashop, atomstore itp. To ja nie będę najlepszym wyborem i na pewno jest dużo specjalistów dla tych silników sklepowych.

Działania zwiększające sprzedaż w twoim sklepie internetowym podzielimy na długodystansowe i krótkodystansowe, najlepiej połączyć obie metody na start natomiast jeżeli nie mamy wystarczającego budżetu, to skupiamy się na działaniach doraźnych (krótkodystansowych), które zapewnią nam sprzedaż tu i teraz.

Landing page + Google Ads


Działanie natychmiastowe - Landing

Tworzymy kampanie na google ads pod konkretny produkt lub kategorię produktową, następnie przekierowujemy ruch z kampanii na landing page, który opisuje jeden produkt lub grupę produktową, w landingu umieszczamy CTA (call-to-action) przycisk lub baner, który przekierowuje bezpośrednio do sklepu internetowego na ten konkretny produkt lub kategorię.

Po co landing skoro i tak przekierowujemy do sklepu?

Landing pełni funkcję ulotki pokazując zalety produktu lub grupy produktowej i przekonując klienta do zakupu, klient może się skupić na tym konkretnym produkcie/ grupie i nie jest przytłoczony treściami z całego sklepu internetowego.

Koszty

Google ads płatne od kliknięcia + koszt stworzenia landingu

Efekt

Sprzedaż z dnia na dzień, natomiast jeżeli przestaniemy płacić (google ads), oczywiście sprzedaż spadnie praktycznie do 0, dobre rozwiązanie na start natomiast nie można się na nim opierać.

Jak mogę ci pomóc?
  • Stworzyć landing page dla produktu lub kategorii
  • Uruchomić kampanię na google ads
  • Sprawdzić efektywność kampani i landingu

Marketplace + import produktów


Działanie natychmiastowe - Marketplace

Obecnie na rynku liczy się głównie Allegro i długo nic następnie empik, erli. Jeżeli dopiero startujemy, polecam skupić się tylko na Allegro i dopieścić ofertę widoczną w serwisie. Masowe wystawianie aukcji, zmiany opisów, kategorii najlepiej zrobić za pomocą Baselinkera niestety idosell jest pod tym względem dosyć archaiczne + wysoka prowizja od każdej transakcji z marketplace.

Czemu marketplace?

Serwis sam dba o dopływ nowych klientów, oczywiście będzie to sprzedaż na niskiej marży z wysoką konkurencją. Natomiast pozwoli na natychmiastowe zdobycie klientów.

Koszty

Bardzo wysokie koszty ok.30-35% wartości produktu, w których znajduje się promowanie aukcji, prowizja, allegro ads i wszelkiego rodzaju abonamenty, monety, koszty dostawy i wszystkie dodatkowe koszty, którymi obarczy cię serwis allegro.

Efekt

Natychmiastowa sprzedaż, nawet jeżeli twoje produkty są w wyższej cenie niż średnia rynkowa, będziesz miał sprzedaż, niedużą natomiast będzie ona na pewno

Jak mogę ci pomóc?
  • Pobrać produkty od dostawycy do sklepu idosell (API, XML)
  • Skonfigurować Baselinkera z marketplace

Konfigurator produktu


Działanie długoterminowe - Konfigurator

Konfigurator produktowy nie jest to funkcjonalność pierwszej potrzeby, szczególnie na początku funkcjonowania sklepu. Ale... jeżeli masz produkt, który jest trudny w konfigurowaniu lub sprzedajesz produkty dedykowane do własnej konfiguracji, to bez takiej automatyzacji sprzedaż nie będzie rosła.

Koszty

Jeżeli potrzebujesz prostego konfiguratora, to zapłacisz za niego w granicach 1000 zł, natomiast bardziej skomplikowane projekty na zewnętrznych subdomenach komunikujące się z api idosell i wymagające stworzenia frontu od zera będą już kosztować od 20.000 zł w górę.

Efekt

Wzrost sprzedaży natomiast bez spektakularnych efektów, chyba chyba że sprzedajesz tylko produkty do konfiguracji.

Jak mogę ci pomóc?
  • Stworzenie konfiguratora produktowego
  • Przygotowanie sklepu do stworzenia konfiguratora przez inną firmę

Naprawa błędów


Działanie natychmiastowe - Błędy w sklepie

Błędy w sklepie występują regularnie, w jednym miejscu dodajesz nową treść w innym nową funkcjonalność. Jest to normalne, że stary kod nie zawsze jest kompatybilny ze zmianami. W takich przypadkach szablon (maska sklepu) zaczyna się rozjeżdżać lub powstają mniejsze błędy z wyświetlaniem treści.

Czemu naprawiać błędy niezwłocznie?

W przykładzie po lewej stronie widzimy zupełnie białe napisy, na szarym tle co powoduje, że treść jest całkowicie nieczytelna. Jeżeli klient zobaczy coś takiego na sklepie, wyjdzie z niego, ponieważ będzie myślał, że jest on porzucony/ nieczynny lub będzie się obawiał o realizacje zamówienia w takim miejscu. Tak jak w przypadku sklepów stacjonarnych nie chcesz robić zakupów w zaniedbanym i brudnym miejscu.

Koszty

Zazwyczaj niskie w granicach 100-200 zł, błędy często dotyczą nadpisywania styli przez inne komponenty w sklepie lub przypadkowo usunięty kod przez pracownika.

Efekt

Natychmiastowy, był błąd i już go nie ma.

Jak mogę ci pomóc?
  • Naprawianie błędów w sklepie idosell (front-end)
  • Poprawianie funkcjonalności (coś działa) natomiast nie tak jak chcemy
Przed
Po (wystarczyły 2 linijki kodu)

Oferta

Sklep Idosell

Firma

Ranking

Lista hurtowni dropshipping